Reisverzekering

Een reisverzekering beschermt je tegen schade die geleden wordt op reis of op vakantie. Je bent dan verzekerd voor schade of kosten door onvoorziene gebeurtenissen tijdens je vakantie. Medische kosten zijn in het buitenland vaak hoger dan in Nederland. Sluit daarom een reisverzekering af met een vergoeding voor medische kosten.

Wat verzekerd u?
Een reisverzekering is een combinatie van een aantal rubrieken in één pakket.

  • ongevallen;
  • geneeskundige kosten, let op: geneeskundige kosten zijn niet automatisch verzekerd;
  • buitengewone kosten, zoals: * de kosten van een gedwongen langer hotelverblijf; * de kosten van vervoer naar huis als gevolg van ziekte of overlijden (repatriëring); * de kosten van opsporings- en/of reddingsacties; * telecommunicatiekosten;
  • huur van vervangend vervoer;
  • bagage, waaronder reisdocumenten.

Let op:

  • Ga je per jaar langer dan drie weken op reis? Dan is een doorlopende reisverzekering voordelig voor jou. Je bent dan een jaar lang voor alle vakantiereizen verzekerd. Een aflopende reisverzekering dekt één vakantiereis.
  • De meeste doorlopende reisverzekeringen stellen een maximum aan de duur van de reis. Vaak is dat negentig dagen aaneengesloten. Lees altijd na in de polis hoe lang jouw reis maximaal mag duren.
  • Normaal gesproken is een aflopende reisverzekering geldig in Europa en de landen rond de Middellandse Zee. Ga je verder weg, neem dan een werelddekking
  • De basiszorgverzekering vergoedt medisch noodzakelijke kosten in het buitenland. De kosten in het buitenland voor medische ingrepen zijn vaak hoger dan de bedragen in Nederland. Je krijgt het bedrag vergoedt tot wat je in Nederland vergoed zou krijgen.  Daarom kun je het deel dat niet wordt vergoed op de reisverzekering claimen.
  • Dien je een claim in omdat je jouw koffers kwijt bent? Of omdat deze zijn gestolen? Doe dan altijd eerst aangifte bij de politie. Dit dien je namelijk aan te tonen bij de verzekeraar. Als jouw koffer niet uit het vliegtuig is gekomen, vul dan nog op de luchthaven bij de betreffende maatschappij een PIR-formulier (‘Passenger Irregularity Report’) in. Lever het in en houd een kopie zelf.

Voor meer informatie verwijzen wij je naar de productwijzer, deze staat onder Downloads.

Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen +31(0)228-561166, of direct een email sturen.